قیمت :
49,000 تومان

درمان شناختی رفتاری اختلال وسواسی جبری دوران کودکی (راهنمای درمانگر)

ارجمند

امتیاز این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای
موضوع اصلی روان شناسی
موضوع فرعی رفتار درمانی
نویسنده جان پیاسنتینی، اودرا لانگلی، تامی روبلک از این نویسنده
ناشر ارجمند از این ناشر
مترجم جان پیاسنتینی، اودرا لانگلی، تامی روبلک از این مترجم
نوبت چاپ 1
سال چاپ 1397
شابک 9786002006400
نوع جلد شوميز 
قطع رقعي
وزن 245 گرم
تعداد صفحات 160 صفحه
اختلال وسواسی جبری یکی از اختلالات مهم در روان‌پزشکی کودک و نوجوان است زیرا با اینکه شایع است معمولاً از نظر پنهان می‌ماند و زمانی فرد به سیستم تشخیص و درمان مراجعه می‌کند که سال‌ها است از بروز اختلال می‌گذرد. کودکان و نوجوانان مبتلا به وسواس معمولاً آگاهی چندانی به ماهیت اختلال خود ندارند و نگران‌اند که اگر علائم‌شان آشکار شود، بیمار، بد و یا ضعیف قلمداد شوند. بسیاری از این کودکان هم‌زمان به سایر اختلالات از جمله تیک و بیش‌فعالی/ کم‌توجهی مبتلا هستند و این موضوع باعث می‌شود که وسواس کمتر مورد توجه قرار گیرد.

اختلال وسواسی جبری به درمان‌های شناختی رفتاری پاسخ مناسبی می‌دهد اگر درمان به‌موقع آغاز شود و طبق اصول صحیح علمی انجام گیرد. این راهنما مجموعه‌ای از روش‌های ارزیابی، تشخیص و درمان اختلال وسواسی جبری را در کودکان و نوجوانان فراهم آورده است و با استفاده از همکاری والدین به درمانگر کمک می‌کند درمان را به صورت مؤثرتر پیش ببرد.

پروفسور جان پیاسنتینی؛ روان‌شناس بالینی کودک و نوجوان که در دانشگاه کالیفرنیا مشغول به کار می‌باشد، تألیفات متعددی برای کودک، نوجوان، خانواده و درمانگر در حوزۀ اختلال وسواسی– جبری و تورت دارد. او یکی از نویسندگان مجموعه کتاب‌های «درمان‌های مؤثر» است.

بیشتر بدانید

تعداد مشاهده این کتاب
95 بار
دفعاتی که پیشنهاد شده
0 بار
تعداد افرادی که این کتاب را خوانده اند
0 بار
تعداد افرادی که میخواهند این کتاب را بخوانند
0 بار

امتیاز شما به این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای

کتاب های مرتبط

آخرین بریده ها