قیمت :
39,000 تومان

آموزش و کاربرد نشانه‌های ارتباط اجتماعی برای خردسالان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم و مشکلات مشابه

ارجمند

امتیاز این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای
موضوع اصلی روان شناسی
موضوع فرعی روان شناسی کودک و نوجوان
نویسنده تارین واروگیز از این نویسنده
ناشر ارجمند از این ناشر
مترجم مریم سجادیان، دکتر زهرا شهریور از این مترجم
نوبت چاپ 1
سال چاپ 1396
شابک 9786002005700
نوع جلد شومیز
قطع رقعي
وزن 166 گرم
تعداد صفحات 136 صفحه
بسیاری از کودکانی که مبتلا به اختلالات تکلم هستند ازجمله کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم، اختلال ارتباطی و ناتوانی ذهنی، در درک و برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران به ویژه همسالان خود ضعف دارند. این ناتوانی حتی پس از دریافت انواع درمان‌ها ازجمله گفتاردرمانی ادامه پیدا می‌کند و با وجود بهبود مهارت‌های کلامی، کودک نمی‌تواند از آموخته‌های خود در جهت تقویت داد و ستد ارتباطی بهره ببرد. این نکته ضرورت آموزش مهارت‌های ارتباطی به کودکان مبتلا به اختلالات تکلم و سایر اختلالات عصبی تکاملی مانند طیف اوتیسم را مطرح می‌کند.

کتاب «آموزش و کاربرد نشانه‎های ارتباط اجتماعی برای خردسالان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم و مشکلات مشابه» به زبانی ساده و با روشی کاربردی به والدین و درمانگران می‌آموزد مهارت‌های ارتباطی کودکان را تقویت کنند. به این ترتیب کودکان بهتر می‌توانند با همسالان خود دوست شوند، بازی کنند، در گروه شرکت داشته باشند، احساس، هیجان، قصد و نیت دیگران را تشخیص دهند، و ... . خواندن این کتاب می‌تواند برای تمام کسانی که در حوزۀ درمان و توانبخشی خردسالان و کودکان مبتلا به اختلالات عصبی – تکاملی فعالیت دارند سودمند باشد.

مؤلف این کتاب تارین واروگیز؛ کارشناس ارشد در رشتۀ اختلالات ارتباطی از دانشگاه پاسیفیک کارولینای شمالی است و به عنوان آسیب‏شناس گفتار و تکلم بیش از 12 سال در حوزۀ کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم و اختلال پردازش حسی فعالیت کرده و تمرکز کار او بیشتر در حوزۀ مداخلات اولیه بوده است.

بیشتر بدانید

تعداد مشاهده این کتاب
112 بار
دفعاتی که پیشنهاد شده
0 بار
تعداد افرادی که این کتاب را خوانده اند
0 بار
تعداد افرادی که میخواهند این کتاب را بخوانند
0 بار

امتیاز شما به این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای

کتاب های مرتبط

آخرین بریده ها