قیمت :
165,000 تومان

دوران زندگی تو و چند نمایشنامه دیگر

چلچله

امتیاز این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای
موضوع اصلی هنر
موضوع فرعی نمایشنامه و فیلمنامه
نویسنده ویلیام سارویان از این نویسنده
ناشر چلچله از این ناشر
مترجم واهیک خچومیان از این مترجم
نوبت چاپ 1
سال چاپ 1400
شابک 9786227241990
نوع جلد شوميز 
قطع رقعي
وزن 345 گرم
تعداد صفحات 386 صفحه
کتاب دوران زندگی تو و چند نمایشنامه دیگر اثر ویلیام سارویان است به ترجمه واهیک خچومیان و چاپ انتشارات چلچله.

ویلیام سارویان نویسنده ای است که در خانواده ای ارمنی و فقیر چشم به جهان گشود، او در سه سالگی پدرش را از دست داد و به دلیل عدم توانایی مادرش در تامین معاش همراه با خواهر و برادرش به یتیم خانه فرستاده شد؛ اما تنها پنج سال در آن جا ماند و با تلاش و ممارست مادر، آن ها توانستند دوباره مثل یک خانواده دور هم جمع شوند. ویلیام برای برداشتن باری از دوش مادر خود علاوه بر درس خواندن کار هم می کرد و جرقه ی نویسندگی زمانی در ذهنش زده شد که نوشته های پدرش را دید. هرچند او در زندگی با سختی ها و مشکلات گوناگون دست و پنجه نرم می کرد، اما از جمله نویسندگانی بود که نگاهی خوشبینانه به جهان داشت. تجربیات زیسته سارویان در شکل دهی آثارش نقش به سزایی ایفا کرده اند و نوشته هایش در اوج مشکلات عصر ناامیدی در آمریکا امید را تبلیغ می کرد.

کتاب حاضر شش نمایشنامه از این نویسنده ی آمریکایی را در خود جای داده است. “دوران زندگی تو” که عنوان کتاب برگرفته از آن است برنده جایزه پولیتزر 1939 و جایزه منتقدین نیویورک است و یک فیلم سینمائی بر اساس آن ساخته شده است.

در آثار ویلیام با افرادی مواجه می شویم که از جامعه طرد شده و در محیطی جدید واقع می شوند که با آن بیگانه اند. او تلاش داشته تا اثبات کند هیچ چیز در جهان کنونی (جهان معاصر با خودش) سر جایش نیست.

بیشتر بدانید

تعداد مشاهده این کتاب
183 بار
دفعاتی که پیشنهاد شده
0 بار
تعداد افرادی که این کتاب را خوانده اند
0 بار
تعداد افرادی که میخواهند این کتاب را بخوانند
0 بار

امتیاز شما به این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای

کتاب های مرتبط

آخرین بریده ها