کتاب اطلس آناتومی انسان نتر

  • نویسنده : سارا صفائی
  • انتشار : 1401/01/31 4:25 PM

مقدمه

کالبدشناسی، آناتومی (Anatomy) یا تشریح، شاخه‌ای از علوم زیستی است که به بررسی ساختار و شیوه‎‌ی کار جسم در تمامی جانداران می‌پردازد. زیرشاخه‌های آن عبارتنداز:

کالبدشناسی انسانی، جانوری و گیاهی

کالبدشناسی به معنای ساده‌تر شناسایی قسمت‌های مختلف بدن و ارتباط ساختمانی آن‌ها با همدیگر است.

هرگونه مطالعات و پژوهش در زمینه‌ی بدن انسان به شکل گسترده در چندین رشته مختلف قرار می‌گیرد. آناتومی ‌با توصیف انواع مختلف ارگان‌‌ها و سیستم‌‌های اندام انسان، بر ساختار و شکل بدن او تمرکز دارد. فیزیولوژی انسان، یک شاخه‌ی تخصصی در زمینه‌ی فیزیک و عملکرد بدن انسان، از جمله سیستم‌‌ها، بافت‌‌ها و سلول‌‌های آن را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد. برای مثال، مطالعه‌ی بافت‌ها محور علم بافت‌شناسی است و مطالعه سلول‌ها بخشی از علم سیتولوژی را شکل می‌دهد.

معرفی کتاب اطلس آناتومی انسان نتر

دانشجویان و متخصصان رشته‌های بالینی که در حال آموختن ساختار آناتومی بدن، شرکت در آزمایشگاه تشریح، به اشتراک گذاشتن دانش آناتومی با بیماران و همچنین به روز کردن دانش آناتومی خود هستند، کتاب اطلس آناتومی انسان از دکتر نِتِر، اطلاعات لازم را در جهت شناخت کامل بدن در اختیارشان قرار خواهد داد.

این اطلس که در بین سایر اطلس‌های آناتومی منحصر به فرد و ویژه است، حاوی تصاویری است که بر روابط آناتومیکی تأکید دارد و این امر خود، برای پزشکان، در آموزش و عمل بسیار مهم و ضروری است. تصاویر این کتاب، توسط پزشکان به تصویر کشیده شده است. این منبع مهم، برای پزشکان، حاوی بیش از ۵۵۰ صفحه باارزش همراه با ده‌ها تصویر رادیولوژیکیِ با دقت انتخاب شده برای نماهای رایج است.

دکتر فرانک نِتِر (Dr. Frank Netter) و دکتر کارلوس آ.جی. ماچادو (Dr. Carlos A. G. Machado) در کتاب، دو تن از برجسته‌ترین تصویرگران علم پزشکی امروز هستند که نماهای مشهور و بسیار واضحی را از بدن انسان، از منظر بالینی ارائه می‌کنند.  

در فصول کتاب، پوشش منطقه به منطقه، از جمله ضمائمِ جدول عضلانی در پایان هر بخش و یادداشت‌های مرجع فوری در مورد ساختارهایی با اهمیت بالینی بالا در سناریوهای بالینی رایج ارائه شده است.

دکتر ماچادو، تصاویر جدیدی از جمله مناطق مهم بالینی مانند حفره لگن، حفره‌های زمانی و زیر گیجگاهی، شاخک‌های بینی را نیز در کتاب آورده است. محتوای متنی کتاب حاوی جدول عصبی جدید و اختصاص آن به جمجمه و اعصاب شبکه‌های گردنی، بازویی و لومبوساکرال است. 

در کتاب، از اصطلاحات به روز شده بر اساس ویرایش دوم استاندارد بین‌المللی آناتومیک استفاده شده است که شامل مجوز بانک تصویر یعنی مجموعه کامل بشقاب‌ها و پلاک‌های جایزه از نسخه‌های قبلی است.

 NetterReference.com