معرفی نویسنده کتاب هنر شفافا اندیشیدن :رولف دوبلی

  • نویسنده : مینا به کار
  • انتشار : 1400/05/18 11:13 AM

 

معرفی نویسنده

رولف دوبلی 15 ژوئیه 1966متولد سوئیس از نویسندگان و کارآفرینان جهانی است. دوبلی یکی از اعضای بنیاد اج ، PEN International و انجمن سلطنتی هنرها است. او بنیانگذار بنیاد ذهن جهانی نیز هست.

مضامین اصلی رمان‌های رولف دوبلی معنای موفقیت و نقش اتفاق تصادفی در تجارت و زندگی است.

 

کتابشناسی رولف دوبلی

_ سال 2003 اولین رمان "سی و پنج" ( Fünfunddreissig ).

_ سال 2004  رمان "برای زندگی چه کار می کنید؟" (Und machen Sie beruflich)

_ سال 2006  رمان "من کیستم؟"

_ سال 2007 رمان "آشفتگی" (Turbulenzen)

_ سال 2010 رمان "ماسیمو مارینی"

_ سال 2011 کتاب غیر داستانی "هنر شفاف اندیشیدن" (Die Kunst des klaren Denkens) را نوشت که توسط Carl Hanser Verlag منتشر شد.

_ سال 2017 کتاب "هنر خوب" در یک رویداد تجاری در مدرسه اقتصاد لندن (LSE) ارائه کرد.

_ سال 2020  کتاب غیر داستانی "خواندن اخبار را متوقف کنید "  را منتشر کرد. مانیفستی برای زندگی شادتر، آرامتر و عاقلانه تر است.

موفقیت‌های رولف دوبلی

در سال 2011 با انتشار کتاب " هنر شفاف اندیشیدن " (Die Kunst des klaren Denkens) با موفقیت فوری روبرو شد و به عنوان شماره 1 در فهرست پرفروش‌های Der Spiegel آلمان ثبت شد.

در سال 2012 این کتاب پرفروش‌ترین کتاب غیر داستانی در آلمان و سوئیس شناخته شد. در سال بعد ( 2013 ) توسط نیکی گریفین به انگلیسی ترجمه شد و در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های انگلستان،کره جنوبی، هند، ایرلند، هنگ کنگ و سنگاپور قرار گرفت. در سال 2019 ، رئیس ستاد سابق نیروی هوایی ایالات متحده ، رونالد فوگلمن ، این کتاب را به عنوان برترین برنامه CSAF Reading Required معرفی کرد.

در سال 2020  با انتشار "خواندن اخبار را متوقف کنید." که در واقع مانیفستی برای زندگی شادتر، آرامتر و عاقلانه تر است، نگاه‌های ویژه‌تری را به خود جلب کرد. از جمله، مارتین نیومن، با مرور این کتاب برای Financial Review نوشت: خواندن "اخبار را متوقف کنید" انفجار اخبار مبتنی بر نظرات که به نوعی توهم همدلی را ایجاد می‌کند و سطح استرس را بالا می‌برد و ذهنیتی ایجاد کند که منفی گرایی را تقویت می کند، را متوقف می‌کند.

حاشیه‌هایی پیرامون رولف دوبلی و کتاب هنر شفاف اندیشیدن

در سال 2013 ، نسیم نیکلاس طالب مقاله‌ای را در وب سایت خود منتشر کرد که در آن دوبلی را به سرقت علمی متهم می‌کرد. این مقاله همزمان با تعدادی از حملات شخصی توسط طالب منتشر شد. بعدتر کریستوفر چابریس نیز آن‌چه را که او ادعا می‌کرد را این‌گونه تایید کرد: "نمونه ای در کتاب دوبلی است که به آن اشاره شده اما فاقد نقل قول است". در حالی که دوبلی هرگز ادعا نکرد که ایده‌ها متعلق به او هستند، با این حال نگرانی‎های آن‌ها را پذیرفت و نسخه‌های بعدی را به روز کرد.

کلادیوس سیدل ، ویراستار فرهنگی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ ، ادعاهای سرقت ادبی را مورد مناقشه قرار داده است.