معرفی کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

  • نویسنده : مینا به کار
  • انتشار : 1400/04/28 10:59 AM

معرفی کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

در شناسنامه کتاب در قسمت موضوع نوشته: کتاب راه و روش زندگی !

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها کتابی است که در زمره کتب موفقیت و خودیاری قرار می‌گیرد و به نوعی می‌توان آن را از بهترین کتاب روانشناسی دانست. دارای روایتی داستانی و جذاب و زبان و لحنی روان و ساده است. می‌شود گفت کتابی است در جهت بی‌خیالی، اما نه در معنای بی عاری و سرسری گرفتن زندگی، بلکه بی‌خیالی در معنای خاص کلمه یعنی رهایی. رها شدن از دغدغه هایی که در بندمان کشیده.

پیشتر در معرفی کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم به نوعی در مورد راه و روش زندگی و رویارویی با خود آشنا شدیم. برای رجوع دوباره به معرفی کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم وارد لینک زیر شوید.

بهترین کتاب روانشناسی : از قیمت تا متن کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

 

خرید کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه

برای دانلود کتاب روانشناسی داستانی ، حتما به معرفی کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها  می‌رسید. این کتاب،کتاب عجیبیست که روایت داستان گونه دارد و فهرست عجیبی  دارد. مثل:

فصل اول: سعی نکن !

فصل دوم: خوشحالی یک مشکل است.

فصل سوم: شما خاص نیستید !

فصل چهارم: ارزش رنج بردن !

و در فصل آخر : ... و بعد شما می میرید !

همینطور که از فهرست کتاب پیداست، نویسنده تمام تلاش خود را می‌کند تا راه و روش زندگی تازه‌ای را پیش پای ما بگذارد. روشی یگانه و منحصربفرد. روشی که از دغدغه ها رهایی یابیم و فشار کمتری را احساس کنیم و با آرامش خاطر بیشتری زندگی کنیم و از تک تک لحظات لذت ببریم.

اگر به دنبال کتابی با زبانی ساد ه و روان هستید و از خواندن کتابهای انگیزشی تکراری خسته شدید، بدون تردید این کتاب می تواند برای شما مفید باشد، چراکه روشی نو را برای بیان پیام خود برگزیده. روش بیانی که در دیگر کتابی پیدا نمی‌کنید. در زیرعنوان کتاب نوشته:

روشی نو برای خوب زندگی کردن

خرید کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

روشی نو برای خوب زندگی کردن

 


بریده هایی از کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

معمولا کتاب راه و روش زندگی یا کتاب روانشناسی یا کتاب‌های موفقیت با صحبت از موفقیت‌ها و نکات مفید آغاز می‌شوند، اما کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها با صحبت در مورد چارلز بوکفسکی آغاز می‌شود آن هم با صفات بد و منفی او.

در معرفی کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها باید تاکید کنم که این کتاب تمام پیش فرض‌های ذهنی را می‌شکند و دوباره از نو می‌سازد.کتابی که رنج‌ها را به ابزار و زخم‌ها را به قدرت تبدیل می‌کند، است.

کتاب روانشناسی که یادآوری می‌کند و یاد می‌دهد بپذیریم که همیشه در اشتباه هستیم !!!

حرف‌هایی که احتمالا هر کس دیگری به ما بگوید حتما انکار می‌کنیم و به اصطلاح خودمانی دعوامون میشه!

 

اینکه:

" بوکفسکی درآمد ناچیز ثابتی دارد و بیشترش را خرج مشروب می‌کند.باقی مانده‌ی حقوقش را همبا قمار و شرط بندی در میدان اسب دوانی به باد می‌دهد. "

چرا چنین شخصی برای آغاز کتاب انتخاب شده است؟

 

":... از او پرسیدم که خوراکی می‌خواهد و او گفت نه. از او پرسیدم که  بعدا او را کجا می‌توانم پیدا کنم. لبخندی زد و گفت: خودت به دنبال حقیقت بگرد و من آنجا منتظرت هستم.

من هم سرم را تکان دادم  و قیافه ای جدی به خودم گرفتم. جواب دادم: باشه، اونجا می‌بینمت. انگار همه می دانستند که حقیقت کجاست و چطور می‌شد به آنجا رسید. "

اما آیا براستی حقیقت کجاست؟

 

" اصلا می‌دانید چه؟ جدا شدن دوست دختر سابقم از من، گرچه یک از دردناک‌ترین تجربه‌هایی است که تاکنون داشته‌ام، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تجربه‌های زندگی‌ام هم بوده است. من آن را الهام بخش میزان قابل توجهی از رشد شخصی‌ام می‌دانم. بیش از اینکه از ده‌ها موفقیتم درس بگیرم، از آن یک مشکل درس گرفتم. "

اما چگونه می‌توان چنین قدرتی داشت تا شکست را پذیرفت و درس گرفت؟

" بسیاری از توصیه‌های موجود سطحی‌اند و صرفا تلاش می‌کنند در کوتاه مدت احساس خوشحالی ایجاد کنند، درحالی که مشکلات درازمدت واقعی هرگز رفع نمی‌شوند. ذهنیت‌ها و احساسات مردم ممکن است تغییر کند. اما ارزش‌های پشت آن‌ها و معیارهایی که آن ارزش‌ها را می‌سنجند، دست نخورده باقی می‌مانند. این پیشرفت واقعی نیست. این فقط روش دیگری برای رسیدن به سرخوشی‌های بیشتر است. "

پس برای رسیدن به سرخوشی‌های واقعی باید راه دراز و تلخی را طی کنیم؟

 

" لحظه‌ای درنگ کنید و به چیزی فکر کنید که شما را بسیار اذیت می‌کند. حال از خودتان بپرسید که چرا شما را اذیت می‌کند. احتمالا جوابش مرتبط با نوعی شکست باشد. بعد، آن شکست را بیاورید و از خودتان بپرسید که چرا بنظرتان این شکست واقعی است. اگر این شکست واقعا شکست نباشد چه؟ اگر شما اشتباه نگاهش کرده باشید چه؟ "

برای عبور از دغدغه‌ها و رسیدن به مرز پذیرفتن و بی‌خیالی حتما باید این مسیر را رفت؟

 

برایتان جالب نیست تا بدانید که این نویسنده جوان چه می‌گوید؟ حرف حسابش چیست؟ و چگونه می‌تواند به رهایی ما از دغدغه‌ها کمک کند؟پ

چگونه با پیش فرض‌های ذهنی ما بازی می‌کند؟ و به جایش چه پیشنهادی می‌دهد؟

برای خرید کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها کافیست لینک زیر را لمس کنید:

خرید کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

روشی نو برای خوب زندگی کردن


مشخصات کتاب:

نام اصلی: The Subtle Art of Not Giving a f-ck

نام فارسی کتاب: هنر ظریف رهایی از دغدغه ها، روشی نو برای خوب زندگی کردن

نویسنده: مارک منسن   Mark Manson

مترجم: میلاد بشیری

انتشارات: نشر ملیکان

تعداد صفحات: 182 صفحه

تعداد فصل: 9 فصل

 


چه کسانی بهتر است این کتاب روانشناسی را نخوانند !

  • افراد لوس

تمام آن کسانی که هرچیزی بهشان برمی‌خورد و طاقت شنیدن هیچ حرف و حقیقتی را ندارند.

  • افراد همه چیز دان

تمام کسانی که خیال می‌کنند همه چیز را می‌دانند. بنابراین کشف و شهود راه روشی تازه برایشان معنایی ندارد !

  • افراد بی خیال

اصلا این کتاب برای بی‌خیال تر کردن افراد نوشته شده است! اگر واقعا فرد بی خیالی هستید نیازی نیست این کتاب را بخوانید چون ممکن است اثرات سو بر شما بگذارد. اما می‌تواند هدیه‌ای ارزنده باشد تا به دوستی یا عزیزی بدهید.

  • افراد مثبت اندیش افراطی

این افراد چشمانشان را روی واقعیتها می‌بندند و به گونه‌ای می‌خواهند همه چیز را خوب و مثبت جلوه بدهند. اما می‌دانیم که ما در دنیایی سرشار تلخی‌ها زندگی می‌کنیم. بنابراین باید شیوه مواجه با واقعیت‌ها را بیاموزیم.


کتاب‌های مرتبط:

  1. تکه‌هایی از یک کل منسجم

  2. آموزش مسایل جنسی به کودک و نوجوان

 


رمان های پیشنهادی:

  1. قلعه حیوانات

  2. 1984

 


کتاب های کودک و نوجوان :

  1. خاطرات یک بی عرضه

 


اگر به هنر علاقه دارید بیشتر بخوانید و بخرید:

  1. کارگاه بازیگری برای دوربین

  2. ریتم در موسیقی