قیمت :
127,000 تومان

خود تسخیرشده (تجزیۀ ساختاری و درمان ترومای مزمن)

ارجمند

امتیاز این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای
موضوع اصلی روان شناسی
موضوع فرعی روان درمانی
نویسنده اونو فاندرهارت، اِلِرت نینهاس، کتی استیل از این نویسنده
ناشر ارجمند از این ناشر
مترجم دکتر عنایت‌اله شهیدی، کتایون حلمی از این مترجم
نوبت چاپ 2
سال چاپ 1400
شابک 9786002005960
نوع جلد شومیز
قطع وزيري
وزن 667 گرم
تعداد صفحات 488 صفحه
زندگی برای بیماران درگیر با ترومای مزمن نزاعی جاودانه است. این افراد دارای مجموعۀ وسیعی از علائم هستند، که اغلب تحت عنوان ترکیبات مختلفی از هم‏‌ابتلایی دسته‌بندی‌شده و کار ارزیابی و درمان را برای درمانگر پیچیده و گیج‌کننده می‌کند. بسیاری از این بیماران در زندگی روزانه و ارتباط‌های خود مشکلات چشمگیری دارند مانند، تعارض‌های شدید درون‌روانی و روش‌های مقابله‌ای ناسازگارانه. مصائب و رنج‌های آنها در اصل مربوط به یک گذشتۀ هولناک و دردآور است که آنها را به تسخیر خود درآورده. حتی زمانی که بازماندگان این وقایع تلاش دارند عذاب خود را در زیر ظاهری طبیعی مخفی کنند - که راهکاری شایع است- بااین‌حال، درمانگران خود را در محاصرۀ علائم و دردهای جدی این بیماران حس می‌کنند. تعجبی ندارد که بسیاری از بازماندگان تروماهای مزمن به درمانگران متعددی مراجعه کرده و از این مراجعه‌های خود یا نتیجه‌ای به دست نیاورده و یا پیشرفت ناچیزی حاصل کرده‌اند، و تعداد قابل‌توجهی از آنها نیز دارای برچسب غیرقابل درمان و یا مقاوم هستند.

در این کتاب، سه پژوهشگر و بالینگر پیشگام نتیجۀ بیش از 65 سال درمان و مطالعۀ افراد مبتلا به ترومای مزمن را در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند. بر اساس نظریۀ تجزیۀ ساختاری شخصیت در تلفیق با روان‌شناسی کنش ژانه، مؤلفین مدلی مرحله محور از درمان را طراحی کرده‌اند که به شناسایی و درمان تجزیۀ ساختاری و اعمال ذهنی و رفتاری مرتبط با آن می‌پردازد. اساس این رویکرد حمایت از بیماران در یادگیری اعمال ذهنی و رفتاری مؤثرتری است که آنها را قادر می‌سازد در زندگی سازگارتر بوده و تجزیۀ ساختاری آنها را حل کند. این اصل دلالت بر هدف کلی درمان در ارتقای ظرفیت یکپارچگی فرد دارد تا بتواند از عهدۀ مطالبات زندگی روزمره برآمده و مشکلات خود را با بقایای تسخیرکنندۀ گذشته حل‌وفصل کند، با " کار ناتمام" خاطرات تروماتیک.

درمانگران بالینی، دانشجویان روان‌شناسی بالینی و روان‌پزشکی، محققین و تمامی علاقه‌مندان به بازماندگان سوءاستفاده و بی‌توجهی دوران کودکی، در این کتاب به بینش و ابزارهای مفیدی دست می‌یابند که درمان را مؤثرتر و کارآمدتر، و همچنین برای بیمار در رنج قابل‌تحمل‌تر می‌سازد.

بیشتر بدانید

تعداد مشاهده این کتاب
253 بار
دفعاتی که پیشنهاد شده
0 بار
تعداد افرادی که این کتاب را خوانده اند
0 بار
تعداد افرادی که میخواهند این کتاب را بخوانند
0 بار

امتیاز شما به این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای

کتاب های مرتبط

آخرین بریده ها