قیمت :
18,500 تومان

از نوشتن (درس‌های استیون کینگ از نویسندگی)

میلکان

امتیاز این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای
موضوع اصلی ادبیات و شعر
موضوع فرعی رمان خارجی
نویسنده استیون کینگ از این نویسنده
ناشر میلکان از این ناشر
مترجم شیرین‌سادات صفوی از این مترجم
نوبت چاپ 2
سال چاپ 1395
شابک 9786007443712
نوع جلد شومیز
قطع رقعي
وزن 185 گرم
تعداد صفحات 224 صفحه
این کتاب با سه مقدمه از کینگ همراه است. وی در یکی از این مقدمه‌ها درباره انگیزه خود از نوشتن این کتاب عنوان کرده است «مدت‌ها بود ایده نوشتن کتاب کوچکی در مورد نویسندگی ذهنم را به خود مشغول کرده بود، ولی شروع نمی‌کردم، چون بابت انگیزه خودم مطمئن نبودم- چرا می‌خواستم در مورد نویسندگی بنویسم. چرا فکر می‌کردم حرفی دارم که ارزش تکرار را دارد؟ پاسخ ساده این است که وقتی کسی به اندازه من کتاب داستان فروخته لابد مطلب به دردبخوری دارد که در این‌باره بگوید؛ ولی جواب ساده همیشه بهترین جواب نیست ... اگر می‌خواستم اینقدر جاه‌طلبی به خرج دهم و به آدم‌ها بگویم چطور داستان بنویسند، پس حداقل باید دلیل جز شهرت مردمی خود را بهانه می‌کردم. به زبان دیگر، نمی‌خواستم کتابی هرچقدر کوتاه بنویسم که بعدا حس کنم به خاطر آن یک عوضی ادبی یا چرندگوی برتر هستم. از این مدل کتاب‌ها ـ و نویسنده‌ها ـ به اندازه کافی در بازار وجود دارد، پس نه، ممنون».

در بخشی از پیش‌گفتار سوم نیز نوشته است «در این کتاب برخی از این خاطرات را به همراه تصاویری از روزگاری روشن‌تر نوجوانی و جوانی آورده‌ام. این کتاب زندگی‌نامۀ من نیست، بلکه بیشتر شرح حال و کار من است ـ در واقع کوشیده‌ام نشان دهم نویسنده چطور شکل گرفت. دقت کنید که نمی‌گویم نویسنده چطور ساخته شد، چون به ساخته‌شدن نویسنده به خواست شرایط یا اراده فردی اعتقاد ندارم (گرچه زمانی اعتقاد داشتم). اما اصل این کار باید از قبل وجود داشته باشد».

کینگ درس‌گفتارهای خود در این کتاب را تعریف چیستی نویسندگی شروع کرده و در ادامه از جعبه ابزاری سخن گفته که به گفته وی برای نوشتن باید در اختیار هر نویسنده‌ای باشد.

بخشی دیگری از این کتاب نیز شامل چهار گفتار مجزا درباره چگونگی نوشتن متن داستانی است.

کینگ در بخشی از کتاب خود می‌نویسد

«دایره واژگانتان را طبقه اول جعبه ابزارتان بگذارید و عمداً تلاشی برای بهبود آن به خرج ندهید. یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید در حق نوشته‌تان بکنید این است که کلماتش را تزئین کنید و عمدا دنبال کلمات طولانی بگردید، چون شاید یک کم از کلمات کوتاه‌تان خجالت می‌کشید. مثل این می‌ماند که حیوان خانگی‌تان را با لباس شب تزئین می‌کنید..... همین حالا به خوتان قول دهید اگر منظوتان «انعام» بود از «مواجب» استفاده نکنید .... می‌خواهم ساده و سرراست صحبت کنید. به یاد داشته باشید قانون طلایی دایره واژگان این است که همان اولین کلمه‌ای را که به ذهن می‌آید، اگر مناسب و رنگارنگ بود، استفاده کنید. اگر مکث کنید و بیشتر فکر کنید، کلمۀ دیگری به ذهنتان می‌آید ولی مطمئنا این یکی به خوبی گزینه اول نیست و یا به معنی موردنظر شما شباهتی ندارد».

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار اول

پیش‌گفتار دوم

پیش‌گفتار سوم

نویسندگی یعنی چه

جعبه‌ابزار

از نوشتن

از زندگی پس‌گفتار

و بعدتر، بخش 1 در بسته، در باز

و حتا بعدتر، بخش 2 فهرست کتاب

پانوشت‌ها

بیشتر بدانید

تعداد مشاهده این کتاب
373 بار
دفعاتی که پیشنهاد شده
0 بار
تعداد افرادی که این کتاب را خوانده اند
0 بار
تعداد افرادی که میخواهند این کتاب را بخوانند
0 بار

امتیاز شما به این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای

کتاب های مرتبط

آخرین بریده ها