قیمت :
100,000 تومان

کوری

چلچله

امتیاز این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای
موضوع اصلی ادبیات و شعر
موضوع فرعی رمان خارجی
نویسنده ژوزه ساراماگو از این نویسنده
ناشر چلچله از این ناشر
مترجم محمد صادق سبط الشیخ از این مترجم
نوبت چاپ 4
سال چاپ 1398
شابک 9782000835721
نوع جلد شميز
قطع رقعي
وزن 390 گرم
تعداد صفحات 346 صفحه
شهری در معرض بیماری اپیدمیک “نابینایی سفید” قرار گرفته است که هیچ انسانی از آن در امان نیست. مقامات نابینایان را در یک بیمارستان روانی که متروک شده است محبوس می کنند ، اما در آنجا این عنصر جنایی همه را اسیر می کند ، جیره های غذایی به سرقت می روند و به زنان تجاوز می شود…

در یک شهر بی نام در یک کشور بی نام ، مردی که در اتومبیل خود نشسته و منتظر تغییر رنگ چراغ راهنمایی است به طور ناگهانی کور می شود

اما به جای اینکه به تاریکی فرو رود ، این مرد همه چیز را سفید می بیند ، گویی “او در غبار گرفتار شده باشد یا در دریای شیر غرق شده باشد”.

و این آغاز رمان شگفت انگیز کوری است….

تنها یک زن وجود دارد که هنوز بیناست و تمام این کابوس را به چشم می بیند او هفت غریبه را راهنمایی می کند – در میان آنها همسرش، یک پسر بدون مادر ، دختری با عینک تیره ، یک سگ و زنی به همراه همسرش قرار دارند….

کوری تمثیل باشکوهی از فقدان و بی نظمی و تصویرگری بی نظیر از وحشتهای قرن بیستم است…

کوری با تصویرگری قدرتمند خود از بدترین تمایلات و ضعف های روح انسان، موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات سال 1998 شده است. رمان خیره کننده ای که از اراده انسان برای زنده ماندن در مقابل تمام تیرگی های جهان حکایت می کند….

توصیف تمثیل این داستان، شخصیتهای بی نام و در یک شهر بی نام که با بیماری همه گیر و غیرقابل تشخیص “نابینایی سفید” دست و پنجه نرم می کنند بسیار ساده و بسیار پیچیده است. شخصیت ها فراتر از هر هدف برجسته ای ، زندگی را با تمام پارادوکس ها و حقایق پنهان خود پیش می برند. کوری، داستان ساده ای از ضعف و اجتماع بشر در دنیای مدرن است. جای تعجبی نیست که ساراماگو جایزه نوبل را از آن خود کرد.

ساراماگو نویسنده ی مشهور پرتغالی و برنده ی جایزه ی نوبل است.

بیشتر بدانید

تعداد مشاهده این کتاب
1959 بار
دفعاتی که پیشنهاد شده
0 بار
تعداد افرادی که این کتاب را خوانده اند
0 بار
تعداد افرادی که میخواهند این کتاب را بخوانند
0 بار

امتیاز شما به این کتاب

امتیاز 0 / 0 رای

کتاب های مرتبط

آخرین بریده ها